Selasa, 28 Agustus 2012

        In Angry Birds, the player controls a flock of multi-colored birds that are attempting to retrieve their    eggs, which have been stolen by a group of green pigs. On each level, the pigs are sheltered by structures made of various materials such as wood, ice and stone, and the objective of the game is to eliminate all the pigs on the level. Using a slingshot, players launch the birds with the intent of either hitting the pigs directly or damaging the structures, causing them to collapse and eliminate the pigs. In various stages of the game, additional objects such as explosive crates and rocks are found in the structures, and may be used in conjunction with the birds to destroy hard-to-reach pigs.
        There are several different types of birds used in the game. In the earliest levels, the basic red bird is the only one available. As the player advances through the game, additional types of birds become available. Some birds are effective against particular materials, and some have special abilities that may be activated by the player while the bird is airborne. For example, a blue bird can separate into three small birds, a black bird explodes, and a white bird can drop explosive eggs. The pigs themselves also appear in different sizes. While small pigs are relatively weak and are easily destroyed either by direct hits or by debris from the damaged structures, larger pigs are able to sustain more damage. In addition, some pigs wear helmets as armor, making them even more resistant to damage; pigs with crowns or moustaches can take the most damage.
        Each level starts with the number, types, and order of birds pre-determined. If all of the pigs are defeated by the time the last bird is used, the level is completed and the next level is unlocked.Points are scored for each pig defeated as well as for damage to, or destruction of, structures, and bonus points are awarded for any unused birds. Upon completing each level, players receive one, two, or three stars, depending on the score received. Players may re-attempt unlocked levels as many times as they wish in order to complete them successfully or to earn additional points or stars.










        Dalam Angry Birds, pemain mengendalikan sekawanan burung berwarna-warni yang berusaha untuk mengambil telur mereka, yang telah dicuri oleh sekelompok babi hijau. Pada setiap tingkat, babi-babi yang dilindungi oleh struktur yang terbuat dari berbagai bahan seperti kayu, es dan batu, dan tujuan dari permainan ini adalah untuk menghilangkan semua babi pada tingkat. Menggunakan ketapel, pemain meluncurkan burung dengan maksud baik memukul babi secara langsung atau merusak struktur, menyebabkan mereka runtuh dan menghilangkan babi. Dalam berbagai tahap permainan, benda tambahan seperti peti peledak dan batu yang ditemukan dalam struktur, dan dapat digunakan bersama dengan burung-burung untuk menghancurkan sulit dijangkau babi.

           Ada beberapa jenis burung yang digunakan dalam permainan. Pada tingkat awal, burung merah dasar adalah satu-satunya yang tersedia Sebagai pemain kemajuan melalui permainan, tambahan jenis burung menjadi tersedia. Beberapa burung yang efektif terhadap bahan tertentu, dan beberapa memiliki kemampuan khusus yang dapat diaktifkan oleh pemain saat burung itu udara. Sebagai contoh, burung biru dapat terpisah menjadi tiga burung kecil, meledak burung hitam, dan burung putih bisa drop telur peledak.

          Babi-babi itu sendiri juga muncul dalam berbagai ukuran. Sementara babi kecil relatif lemah dan mudah dihancurkan baik oleh tembakan langsung atau dengan puing-puing dari struktur yang rusak, babi lebih besar mampu mempertahankan lebih banyak kerusakan. Selain itu, beberapa babi mengenakan helm sebagai baju zirah, membuat mereka lebih tahan terhadap kerusakan, babi dengan mahkota atau kumis dapat mengambil kerusakan yang paling.

           Setiap tingkat dimulai dengan jumlah, jenis, dan ketertiban burung pra-ditentukan. Jika semua babi yang dikalahkan pada saat burung terakhir digunakan, tingkat selesai dan tingkat berikutnya dibuka. Poin yang mencetak gol untuk mengalahkan setiap babi serta untuk kerusakan, atau perusakan, struktur, dan poin bonus yang diberikan untuk setiap burung yang tidak terpakai. Setelah menyelesaikan setiap tingkat, pemain menerima satu, dua, atau tiga bintang, tergantung pada nilai yang diterima. Pemain dapat kembali mencoba level dibuka sebanyak yang mereka inginkan dalam rangka untuk menyelesaikan mereka berhasil atau untuk mendapatkan poin tambahan atau bintang.






Tidak ada komentar:

Posting Komentar